fredag 18 januari 2013

Småskaligt jordbruk i fönstret

Mitt "växthus" är så klart aningen mindre men lite kul att det finns något i jordbruksväg som ser seriöst ut.
Det mesta jag har sett i Second Life har varit mer av nostalgitypen. Eller fullständigt orationellt och föga avkastande.
Kunde inte hålla mig längre. Var och köpte ett miniväxthus att ha i fönstret med en akvariebelysning med dagsljuslysrör.
Nu har jag satt smörgåskrasse, fast inte i bomull det funkar inte såjord på ett lågt fat funkar bättre, citronmeliss och gräslök.
Lite senare ska jag sätta några olika krukväxter till fönstren. De man köper är ofta både dyra och dåliga.
Hemma på gården odlar vi 475 hektar, resten 175 ha är skog och betesmark, då känns tre blomkrukor verkligen småskaligt även om principen är densamma. Redskapen blir lite mer beskedliga och billigare. Allt jag behövde var en gammal matsked med spetsig bakända och en sax. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar