torsdag 30 maj 2013

-Fölsedan börjar bra...

-Nu hör jag dem i trappan, måste låtsas som jag sover.
-Men..men..men..nattlinnet ligger ju i byrån..........
Jag fyller 21 idag. Firar hemma hos mamma och pappa. 
Det är så se att vi har som tradition att komma och sjunga falskt för den som fyller år. Alldeles för tidigt på dagen. Närmare bestämt före frukost. På landet inträffar före frukost otroligt tidigt närmare bestämt klockan 5.55 GST/Grönköpings sommartid.
Inte blir det bättre av att jag har en liten egenhet. Jag gillar inte att sova med kläderna på när det är varmt. Mitt sovrum är placerat under taknocken åt söder så där är alltid varmt.
Idag klockan 5.54 GST/Grönköpings sommartid hörde jag hur det tisslades nedanför trappan. Som ett blixtnedslag träffades jag av insikten att; -Jag har inget på mig!!!
Snabbt som bara den hoppade jag ur sängen och flög fram till byrån och fick tag i ett nattlinne som jag drog över huvudet och hoppade tillbaka i sängen och låtsades sova.
Sekunden efter öppnades dörren och in kom, morsan, farsan, äldsta bror med fru och tre barn samt mormor och morfar.
Satte mig upp i sängen och upptäckte att jag tagit på nattlinnet bakochfram i hastigheten. En V-ringad modell och nu satt V:et på ryggen och kanten som skulle vart bak "ströp mig" framtill.
Tror inte nån märkte så mycket. Fick i alla fall en bok, traditionellt så fylleristen ska vara ur vägen, "Mina Roligaste historier av Västgöta-Bengtsson."
PS Tack alla som grattat mig idag" DS

2 kommentarer: