måndag 10 juni 2013

Åh så roligt Rultan och Alf!

Grattis Rultan och Alf! Ni verkar gjorda för varandra.
Loggade in en stund igår kväll i SL. Såg att det var "fransk afton" i Svampen.
Hum, röd top, blått bälte och vita jeans. Det närmaste tricoloren jag kunde komma på i hastigheten.
När jag klev ur hissen såg jag att det var frack och lång klänning som gällde.
Bara att diskret smyga in på toa och byta.
På med långklänningen. Det tisslades om en "mystiskt anledning" till kalaset. Till slut fick vi veta
På landet är klädkoden på kalas viktig. Tvärtemot vad många tror.
Man ska vara klädd för tillfället. Inga blåställ på kalas.
Den alltid välklädde Aake får givetvis full stilpoäng.
Till Danne säger jag som jag sa till en likadant klädd på en skoldans;
-Dig får vi allt skicka hem till mamma så hon får lära dig klä dig först,
jag tänker inte ta på mig den uppgiften!

orsaken.
-Rultan och Alf har förlovat sig!
Kändes riktigt bra att få lov att komma på en positiv fest.
Den senaste jag var på, då i verkliga livet, var en begravning.
Körde hem till Hjo förra veckan iförd svart klänning. Inte raffsvart utan sorgsvart. En klasskamrat från gymnasiet i Skövde hade förlorat kampen mot sin leukemi som han lidit av sen femårsåldern.
På grund av "dessa hemska köer i trafiken" kom jag "för sent" till kyrkan men i tid till begravningskaffet efteråt. Jag var ju ändå närmast "pliktsörjande". Hela klassen var ju där- Är man uppväxt på landet så går man på, barndop, bröllop, femtioårsdagar och begravningar. Det bara är så.
Därför var det extra roligt att komma på ett positivt kalas.
Bara att önska Rultan och Alf lycka till i en ljus framtid!
När jag såg vilken klädkod som gällde så var det bara att byta.
Det kom fler och fler hela tiden. Tyvärr kunde jag inte stanna så länge så alla kom med på bild


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar