måndag 12 augusti 2013

Här finns mycket att Lura på?

Kronbloms bondeliv kanske verkar bekvämt
men det är ett liv som bara finns i serietidningarna.
Kommer man efter i jobbet på en  gård idag får man snart problem
Kandi och Ash (Kaya Lura) blöd in mig att se på Mount Whitney. 
En fantastisk upplevelse. Det är svårt att beskriva i ord så jag får komma igen med fler bilder sen.
-En förfallen gård påminde mig om "Döings gård" hemmavid. Det var en gård som skiftats så många gånger att den inte lönade sig längre. Men Döing var envis och stretade på till en dag frun dog. Då blev Döing liggande i hängmattan. Djurskyddet tog djuren ifrån honom. Med all rätt. Han orkade inte sköta dem.
Några dagar senare syntes inte Döing till. Han hade hängt sig på logen. Det var då han fick kläknamnet "Döing". Gården såldes på auktion och farsan ropade in den för marken var bra och låg som en kil in i våra marker.
Jag var inte så stor då är inte säker på att jag börjat skolan. Fick följa med och se på husen om det var något att ha.
Men det var lika förfallet som resten.
-Här är bara att hämta stora skopan och slå ner alltihop! sa farsan.
För den som vill se en annorlunda sim eller simar så gör ett besök på Mount Whitney. Livet är inte alltid sockersött ibland kan det vara nyttigt med en påminnelse om hur bra man har det själv.

1 kommentar: