måndag 7 oktober 2013

-Oj! -Jag har fyllt ett år!

Emha 1,0 beta.
Får jag säga det själv så har det "tagit sig" sen dess.

-Grattis på mig
från mig!

Den 26 september 2012 loggade jag in i Second Life för första gången.
Hade precis börjat på Chalmers. Kom från en liten ort i Västergötland men för långt bort från Göteborg för att kunna pendla. Ja möjligt hade det varit men det hade tagit nästan fyra timmar enkel resa. Åtta timmar pendling om dagen tyckte jag var lite väl tufft.
Sökte bostad i Göteborg. Ja intagningsbeskedet kom naturligtvis sent så jag hade bara veckor på mig att hitta boende. I Göteborg fanns inget, inte i Mölndal, inte i Partille eller Stenungsund. Trollhättan och Vänersborg likadant.
-Stön skulle jag bli utan rum? Behöva campa eller nå´t. Till slut hittade jag ett sunkigt vindsrum i Uddevalla. Där fanns i alla fall järnväg till Göteborg även om jag fick ägna tre timmar åt att pendla varje dag. Första resan var ju kul att se något nytt men sen blev det tjatigt. Då såg jag några killar från arkitektlinjen som byggde hus i Second Life. Frågade lite och de visade mig så pass mycket att jag blev nyfiken. Västtrafik satte in nya tåg på linjen med internetuppkoppling så jag kunde surfa och söka runt på nätet om Second Life.
Hittade Apmels blogg, konst har alltid roat mig. Han har ju många länkar så jag surfade runt till dem och "läste allt" om Second life och svenska Second Life.
Eftersom jag bestämt mig för att jag inte skulle bo länge i Uddevalla så fanns det ingen anledning eller tid till att lära känna Uddevallaiterna så jag skapade Emha Deanmara. Den första svensken jag talade med var en djäkla typ rent ut sagt men sen tog det sig. De andra var "så mycket bättre". Jag fick massor av hjälp, råd och tips om var jag kunde får bra gratissaker och var man kunde ha kul.
För mig så är Second Life en tillgång. Att kunna snabbt logga in och träffa någon och prata bort en stund. I Verkliga livet kräver det både makup och resor och tid. Likaså att kunna gå på party helgen före studiebidragen kommer. Det är jag ganska ensam om bland mina studiekamrater.

6 kommentarer:

  1. Grattis Emha !!
    Jag skulle kunna säga grattis på oss eftersom jag fyllde 2 år på samma dag, den 26 september.

    /Holy

    SvaraRadera
  2. Så lustigt - Grattis på dig med då :D

    SvaraRadera
  3. Grattis Emha- så stor du blitt :D
    Grattis till Holy med får jag väl säga

    SvaraRadera