fredag 28 mars 2014

Hotter than air

Inte en roddbåt till Kina men farten är väl motsvarande. Stilfull ankomst.
Saknar ni Burning Man?
I helgen 28-30 mars, har redan tjuvstartat, pågår Burnal Equinox 2014 -Hotter than air.
-I en avlägsen framtid är jorden förstörd av luftföroreningar så människorna bor på flygande plattformar högt över den gröna giftiga atmosfären. Så låter förutsättningarna.
Allt föregår högt över den vanliga playan. Vid entrén får man gasmask och får ta plats i en luftballong för att komma till händelsernas centrum.
För mig känns det skönt att få vara lite vansinnig ibland. I alla fall i Second Life. Kemistudierna i första livet har tre lägen; "seriös, oerhört seriös och extremt seriös".
Lite galenskap emellanåt är rätt befriande.
Burning Equinox hemsida
Farkost till Hotter than air
En udda fågel. Jag känner mig alldeles för normal i det här gånget.
Djupdykning i förrådet anbefalles.
Mycket bättre! Burning Woman-känslan infinner sig under vandringen på himlastegen
Trollformel nummer 2. Vad den innebär vet jag inte, allt är inte riktigt klart än verkar det som.
Alla script till luftballongerna det var tänkt att man ska ha som kollektivtrafik var inte på plats.
Tack och lov kan jag flyga, ja i Second Life alltså. Häftig upplevelse det med.
Även i år kan man "göra tavlor" med sig själv som huvudmotiv.
Den här tycker jag illustrerar mitt nuvarande liv rätt väl.
En jättelång trappa av böcker som ska läsas innan jag blir ingeniör
Manspankern är tydlgen en nödvändigt accessoir på Burn2. Passar in i bilden av totalt vansinne i varje fall
Local formligen haglade av typ "Linda spanks Bruno" så det var säkrast att ta fram min egen manspanker
om inte annat så för att "meddela att " jag slår tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar