måndag 26 maj 2014

Känslig hy men älskar vatten och sol

När man väl tagit sig förbi bältet med gamla cyklar, barnvagnar och annat skräp
öppnar sig en ofta väldigt vacker värld under ytan. Dessutom med hög solskyddsfaktor.
Att vara rödhårig på västkusten innebär ett evigt smörjande med solskydd.
Nu hör jag inte till  "morotsröda" de som aldrig blir bruna tack och lov. Jag blir ordentligt brun men jag får vara väldigt försiktig i början på säsongen för att inte bränna mig. Sola korta stunder med hög solskyddsfaktor.
Att bada, segla och vara ute och vid vattnet tillhör mina absoluta favoritsysselsättningar.
Men om man inte kan vara på ytan så kan man vara under ytan.
Min lille storebror har den goda egenskapen att han har låtit försvaret utbilda sig till dykinstruktör. För att inte få tjatat hål i huvudet på sig har han lärt mig dyka för rätt länge sedan.
Så när jag åker hem nästa gång ska jag ta med mig min dykutrustning hit så jag kan dyka på västkusten.
Så var det problemet med känslig hy löst. Under ytan tar inte solen lika mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar