måndag 17 november 2014

-Det blir jul i år med!

Provade Kandis kälke på Mount Whitney för att komma i lite julstämning
Det är ju bara fjorton dar till första advent!

Långpromenad i ett snölandskap innan
man gör upp eld och kokar kaffe och grillar korv.
Fick epitetet "superfaster" sist jag tog med brorsbarnen på det.
Har grunnat en del på
hur vi ska göra i jul Martin och jag.

Vi har ju så klart var sina jultraditioner.
Han har firat jul med sina föräldrar och jag med mina.
Jag vill ju så gärna fira jul hemma på landet. Där finns ju i alla fall en chans att det ska bli lite vitt på marken. Åtminstone någon stans på Hökensås.
Chansen att få se lite vitt i Mölndal och Göteborg ska visst vara lika med noll. Visst är det fint med alla ljusen i staden men jul på landet är något extra.
Ska vi fira jul i Hjo och nyår i Brottkärr eller tvärt om?
Har inte kommit mig för att prata med Martin om det än men vi var hemma hos hans föräldrar på eftermiddagskaffe igår och då avslöjade de att de ska fira jul i London. Martins morbror är någon sorts chef på ett svenskt företag i London och bor i en förort som heter Sevenoaks söder om London. De åker den 20:e och kommer tillbaka den 27:e.
-Det var väl trevligt för er. sa jag samtidigt som jag gjorde en uppvisning i maskhållning, jublet bubblade inom mig.
-Men då får vi väl försöka fira en "extrajul" till nyår. fortsatte jag.
-En sådan bra idé sa Martins mamma. Så det är nog bestämt nu.
Allt ordnar sig bara man tar det lugnt. Lett att ha slösat tid att gå och grunna på det men så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar