onsdag 14 januari 2015

-Predikanterna väcker Brynhilde i mig!

Första runan var Manaz - som står för jaget individen eller mänskligheten. Din attityd mot andra och deras attityder till dig. Vänner och fiender, social ordning. Intelligens, förtänksamhet, skapa, skicklighet, förmåga. Gudomlig struktur, intelligens, medvetenhet. Räkna med att få någon form av stöd eller samarbete nu.
Vi är några stycken som ogillar attacken på Charlie Hebdo så helt fel har inte runan
I den lilla staden jag växte upp i fanns en överreligiös dam.
Inget fel i det om hon nöjt sig med det och låtit oss andra leva våra liv på vårt sätt.
Rödhårig precis som jag.
Brynhilde är en av nio valkyrior
Mötte vi "flickor", vi gick på högstadiet då, henne på stan så kunde man vara säker på att hon kommenterade vårt sätt att gå, stå klä oss. Hade vi dessutom målat oss så ringde hon hem.
Vilket hon inte hade något för.
-Ja måste tala om att Emha har målat sig, både ögonen och på munnen! vräkte hon ur sig till morsan.
-Det gjorde hon innan hon gick hemifrån, visst är hon duktig på att sminka sig lagom. sa morsan.
Enda effekten det hade på oss var att vi tog på oss kortare kjolar, djupare urringning och ännu rödare läppstift.
Vi skaffade dessutom solhjulshalsband och Torshammarörhängen. Att de symbolerna var
knyckta av andra svarta krafter hade vi ingen aning om då. De passade perfekt in i vår Harry Potter värld.
I pottersk anda la vi tarotkort och magiska runor och hade seanser. Det finns inte så mycket roa sig med i en småstad på landet.
Samma tonårstrots vaknar varje gång som någon religiös fanatiker försöker påtvinga mig och andra sin trosuppfattning.
Då vaknar hedningen i mig.
Hela min kropp reagerar emot religiöst förtryck och försök att påtvinga andra sin tro och sina seder.
För varje våldsdåd i guds namn blir jag mer och mer stärkt i min uppfattning att religioner skapar mer elände än de gör gott.
-Leva och låta leva räcker bra som "religion" för mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar