torsdag 5 februari 2015

Härligt jordiga gröna fingrar

Målbilden klar. Nu hänger det på mig om mina krukväxter ser ut så i sommar
Hälsade på Östen i förmiddags.
Ja Östen Isacssons Handelsträdgård eftr. Tycker namnet låter så förtroendeingivande.
Köpte blomjord, perkulit, lecaculor, stödpinnar, bindtråd, lerkrukor i olika storlekar och en ny blomsekatör för 175 kronor.
Min gamla sekatör har blivit slö och den är egentligen inte tänkt för blommor utan för buskar så den skär lite för våldsamt.
Gick lös med sekatören på de växter som spretade eller hade missriktade skott direkt jag kom hem på förmiddagen
Micrade en panpizza till lunch innan jag satte igång att plantera om de som behövde det i större krukor.
Intressant att blomman kan "äta upp" jorden. I en del krukor fanns ju bara rötter och knappt någon jord kvar.
Med lecakulor i botten, jord i mitten och toppa med perkulit så får växterna mat igen och ska förhoppningsvis bli stora och vackra snart.
Några småkrukor med nytagna skott och en plastpåse över står det också på fönsterbrädan.
Ska röja upp här, eftermiddagsfika och sen får jag nog hyffsa till mig själv med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar