söndag 8 mars 2015

-Alt går att vända till sin egen fördel!

En go svängom på Brännö brögga (?)
Martin och jag var på Bella Starz i lördags.
Vi hann knappt logga in förrän det mumlades röster typ:
-Ni måste vara altar, i alla fall Martin.
Kunde inte låta bli utan sa högt till Martin
-Här gäller inte fakta, Martin, här är det bara sagan om alten som gäller.
En i mitt och många andras tycke oerhört tröttsam saga.
Men sånt struntprat ska man skita i och låta falla platt till marken eller vända till sin egen fördel.
Jag gjorde det senare.
När jag tipade så frågade Martin på tangentbordssidan av skärmen
-Ska jag också tipa och hur mycket är vanligt?
-Nej inte här, svarade jag, du räknas tydligen som "handväska" eller så och jag har aldrig behövt betala inträde för min handväska någonstans.

2 kommentarer: