torsdag 5 mars 2015

Det straffar sig att smita från jobbet

Här ligger jag och flinar och mår gött medan ni andra sliter fem kvart i timmen.
Flinar dubbelt upp, spegelbilden i vattnet ser rätt glad ut den med
.
Det lönar sig att ta i tu med det som ska göras med en gång.
Vi håller på med ett examensarbete.
När det är klart ska vi bli "bachelor" som det så "vackert" heter. Vad var det för fel på fil.kand.?
Bachelorette som är det kvinnliga ordet har fått en ganska dålig klang numera bl.a genom Paradis Hotel.
Ännu ett skäl till att läsa vidare två år till en master.
Mina gruppkamrater tog osanktionerat sportlov och åkte skidor. Utan att säga något ens till mig.
Jodå jag uttryckte ett visst missnöje när de kom tillbaka.
På måndag ska allt vara klart. Då ska vi träffa vår handledare och diskutera hur vi ska presentera resultaten.
Jag blev färdig med min del igår, läs onsdag, eftermiddag.
De andra är inte färdiga utan får nog jobba både lördag och söndag för att hinna.
Ja de har inget val.
Men det har jag, och soligt och varmt ska det bli i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar